• Dit evenement is voorbij.

VAR-jaarvergadering 2021: bestuursrecht in crisistijd

5 november 2021 | 09:30 - 17:00

Op vrijdag 5 november 2021 vindt de VAR-jaarvergadering 2021 plaats met als thema ‘bestuursrecht in crisistijd’.

Preadviezen

De preadviezen zijn geschreven door:

• Jacobine van den Brink (UvA)
  • Jan-Peter Loof (College voor de Rechten van de Mens)
  • Jurien Korzelius (gemeente Amsterdam)
  • Martijn van der Steen (NSOB en EUR)

De preadviezen zijn inmiddels beschikbaar via de besloten ledenpagina.

In dit filmpje introduceren de preadviseurs hun preadvies!

Aanmelding

U kunt zich aanmelden voor de jaarvergadering via deze link.

Wenst u de vergadering digitaal bij te wonen in plaats van in de Jaarbeurs? Dan kunt u dit aangeven in het opmerkingenveld van het aanmeldformulier of een mail sturen aan var@minbzk.nl onder vermelding van het onderwerp ‘jaarvergadering digitaal’.

Vergaderstukken

Agenda jaarvergadering 2021

De posters die tentoongesteld worden tijdens de jaarvergadering worden voor aanvang van de vergadering online geplaatst ten behoeve van de leden die digitaal deelnemen aan de jaarvergadering.

Datum: vrijdag 5 november 2021

Programma:
9:45 uur – huishoudelijke vergadering
10.30 uur – inhoudelijke vergadering
Afronding om 17:00 uur met aansluitend een borrel

Locatie: Jaarbeurs Utrecht

Let op: de Jaarbeurs heeft maatregelen genomen om zo veilig als mogelijk samen te kunnen komen. Zo wordt gevraagd om een coronatoegangsbewijs (denk ook aan uw legitimatiebewijs) en moeten bezoekers vooraf een gezondheidscheck doen. Op de website van de Jaarbeurs vindt u de nodige en meest actuele informatie: Veilig op bezoek bij Jaarbeurs | Jaarbeurs Wij verzoeken iedereen om bij klachten thuis te blijven.

Inmiddels is duidelijk dat het kabinet op 2 november a.s. een persconferentie zal geven en mogelijk nieuwe maatregelen zal aankondigen. Mocht dit gevolgen hebben voor de jaarvergadering, dan informeren wij u daar zo spoedig mogelijk over per e-mail.

Voor eenieder die niet samen wil komen in de Jaarbeurs, maar wel aan de vergadering wil kunnen deelnemen wordt een digitale verbinding geregeld. Heeft u daar interesse in? Dan kunt u dit aangeven in het opmerkingenveld van het aanmeldformulier of een mail sturen aan var@minbzk.nl onder vermelding van het onderwerp ‘jaarvergadering digitaal’.

Kosten

De deelname aan de jaarvergadering zelf is voor VAR-leden kosteloos. Voor het meelunchen vragen wij een bijdrage van € 15,-. De lunch is geheel vegetarisch. Of u hier gebruik van wenst te maken, kunt u aangeven op het aanmeldformulier. Betaling dient plaats te vinden voorafgaand aan de vergadering door overmaking op rekeningnummer NL17INGB0000041521 t.n.v. VAR Vereniging voor bestuursrecht, onder vermelding van uw personalia en ‘lunch VAR jaarvergadering 2021’.

Niet-leden die de behandeling van de preadviezen willen bijwonen, kunnen zich melden bij de penningmeester via var@pelsrijcken.nl. Zij betalen € 75,- voor deelname aan het inhoudelijke gedeelte van de vergadering. U kunt ook lid worden van de VAR, dat kost slechts € 35,- per jaar (voor studenten € 25,-).

Vragen?

Bij vragen kun u contact opnemen via var@pelsrijcken.nl.

5 november 2021

Jaarbeurs Utrecht