• Dit evenement is voorbij.

VAR-jaarvergadering 2020: Maatwerk in het bestuursrecht

13 november 2020 | 13:00 - 17:00

De VAR-jaarvergadering vindt dit jaar voor het eerst digitaal plaats op vrijdag 13 november 2020. Het onderwerp van de jaarvergadering is: maatwerk in het bestuursrecht.

Preadviseurs zijn:

• Lukas van den Berge (UU),
  • Sandra van Heukelom (Pels Rijcken),
  • Marco Lurks & Nienke van Renssen (VNG) en
  • Matthijs Vermaat (Van der Woude De Graaf advocaten).

De preadviezen en besprekingen in het NTB zijn voor leden hier te raadplegen. Niet-leden kunnen de preadviezen hier nabestellen.

Tijdens deze jaarvergadering zal voor de eerste keer de VAR-scriptieprijs worden uitgereikt.

De huishoudelijke vergadering vindt al op vrijdag 30 oktober plaats. Klik hier voor meer informatie.

De aanmelding is gesloten.

Praktische informatie

De bespreking van de preadviezen gebeurt in twee etappes van ieder anderhalf uur. Bij iedere etappe vinden twee besprekingen in twee parallel sessies plaats. Het is dus niet mogelijk om beide tegelijktijdig bij te wonen. De bijeenkomsten worden opgenomen en zijn op een later moment terug te kijken. Op het aanmeldformulier kun je ervoor kiezen om een of twee etappes bij te wonen en welke van de twee besprekingen.

• 13.30-15.00 uur: Responsief bestuursrecht van Lukas van den Berge OF Garbage in? Garbage Out! Maatwerk in het sociaal domein van Matthijs Vermaat.
  • 15.30-17.00 uur: Doelgericht maatwerk van Marco Lurks & Nienke van Renssen OF Maatwerk bieden in een gedigitaliseerde en datagedreven samenleving van Sandra van Heukelom.

Kosten

De deelname aan de Jaarvergadering zelf is voor VAR-leden kosteloos. Niet-leden die de behandeling van de preadviezen willen bijwonen, kunnen zich melden bij de penningmeester via var@pelsrijcken.nl. Zij betalen € 35,- voor deelname aan het inhoudelijke gedeelte van de vergadering. U kunt ook lid worden van de VAR, dat kost slechts € 35,- per jaar (voor studenten € 25,-).

13 november 2020

Digitaal