• Dit evenement is voorbij.

Studieochtend Online zittingen

23 april 2021 | 10:00 - 12:00

Online zittingen

Op 23 april 2021 verdiepen wij ons in online zittingen in het bestuursrecht. De bijeenkomst vindt van 10 tot 12 uur online plaats en wordt geleid door mr. R.C. Stam (College van Beroep voor het bedrijfsleven). Ten minste de helft van de tijd is beschikbaar voor uitwisseling van ervaringen.

Sprekers

Vier sprekers leiden het onderwerp in, drie namen zijn inmiddels bekend:

• mr. J.A.R. van Eijsden (Hoge Raad): Welke juridische basis is er voor het houden van digitale zittingen (en de manier waarop dat gebeurt)? En is die juridische basis ook (nog) aanwezig als de coronacrisis voorbij is? Welke inzichten bieden de (recente) uitspraken van de hoogste (bestuurs)rechters?
  • mr. R. Osterwald (gemeente Amsterdam): Het houden van een hoorzitting in de bezwaarprocedure. Waar loop je tegen aan? Hoe bereik je alle bezwaarden en hoe waarborg je de openbaarheid van de zittingen? En hoe bereid je je voor als vertegenwoordiger van het bestuursorgaan op een digitale zitting bij de rechter?
  • mr. C.J. Borman (Raad van State): Hoe organiseert de Raad van State zijn zittingen sinds de eerste lock down van maart vorig jaar? Welke criteria gelden voor het houden van videozittingen en tegen welke praktische problemen loop je aan in de praktijk?

Aanmelden

Aanmelden kan via deze link. In de week van de bijeenomst ontvang je de vergaderlink.

Datum: vrijdag 23 april 2021
Tijd: van 10.00 tot 12.00 uur
Locatie: Digitaal
Kosten: gratis

Vragen?

Bij vragen kun u contact opnemen via var@pelsrijcken.nl.

23 april 2021
Kosten: