• Dit evenement is voorbij.

Studiemiddag: de uitvoering van regelgeving door bestuursorganen

21 april 2021 | 15:00 - 17:00

Lessen van de toeslagaffaire

In het maartnummer van het NTB is uitgebreid aandacht besteed aan de toeslagenaffaire. Maar liefst negentien auteurs hebben zich gebogen over de vraag wat er van deze affaire valt te leren. Hoe kan de toeslagenaffaire worden aangegrepen om het bestuursrecht beter te laten functioneren? De inzichten en ideeën uit deze bijdragen leken de redactie van het NTB en de VAR, vereniging van bestuursrecht, een even mooi als noodzakelijk startpunt voor de voortzetting van de discussie. Die discussies vinden plaats op woensdag 14 april en op woensdag 21 april, van 15.00-17.00 uur. Auteurs van het NTB-themanummer zullen op beide bijeenkomsten korte voordrachten houden over hoe zij vinden dat het bestuursrecht verder moet na de Toeslagenaffaire.

Sprekers

De discussie op 21 april wordt gevoerd naar aanleiding van pitches van Marlies van Eck, Jesse Frederik, Rens Koenraad, Sandra van Heukelom-Verhage, Maarten Schurink, Arjan Widlak en Reinier van Zutphen en staat onder leiding van Bert Marseille. Vertrekpunt van de bijeenkomst van 21 april is de uitvoering van regelgeving door bestuursorganen.

Klik hier om je aan te melden voor deze bijeenkomst.

Datum: woensdag 21 april 2021
Tijd: van 15.00 tot 17.00 uur
Locatie: Digitaal
Kosten: gratis

Vragen?

Bij vragen kun u contact opnemen via var@pelsrijcken.nl.

21 april 2021
Kosten: