• Dit evenement is voorbij.

Jonge VAR: Samen werken is samen de klos?

9 november 2018 | 14:00 - 17:00

Ieder jaar verschijnen van de hand van een aantal jonge juristen preadviezen over een actueel bestuursrechtelijk onderwerp; de preadviezen van de Jonge VAR. De Jonge VAR 2018 staat in het teken van feitelijk leidinggeven en bestraffende sancties in het bestuursrecht bij samenwerkingsverbanden. Betekent samen werken ook samen de klos?

Olivier Dusée en Manon van Overbeek (ACM), Tim Bleeker (UU), Mark Hornman (VU) en Jakoline Winkels en Monique van der Linden (Stibbe) behandelen die vraag vanuit verschillende perspectieven en laten zich daarbij (onder meer) inspireren door het strafrecht. Zij gaan graag met VAR-leden en andere geïnteresseerden in debat over hun preadviezen op vrijdag 9 november bij Stibbe in Amsterdam. De vier preadviezen zullen tijdig daarvoor te vinden zijn op de website.

Preadviezen

M. Hornman en T. Bleeker, Algemeen deel: voorwaarden voor aansprakelijkheid

T.R. Bleeker, Bestuurdersaansprakelijkheid in het milieurecht. De leidinggevende functionaris als overtreder van milieunormen

M.C.C. van Overbeek & O.E.S. Dusée, Feitelijk leidinggeven en medeplegen, een blik op de praktijk van economische toezichthouders

Tijd

14:00 – 17:00 uur (inloop vanaf 13:30 uur)

Stibbe, Amsterdam (Beethovenplein 10)

Kosten

€ 25,- voor zowel leden als niet-leden. De entree voor studenten is gratis. Het inschrijfgeld dient over te worden gemaakt op rekeningnummer NL17INGB0000041521 t.n.v. VAR Vereniging voor bestuursrecht, te Eemnes, onder vermelding van personalia en “Jonge VAR 9 november 2018”. Je ontvangt geen factuur. Als je je aanmeldt, ben je verplicht om te betalen.

9 november 2018

Stibbe