Scheltemalezing 2024: dromen voor het bestuursrecht

Wijnhaven Den Haag Turfmarkt 99, Den Haag, Nederland

Bij het afscheid van Michiel Scheltema als regeringscommissaris voor de algemene regels van bestuursrecht is, als dank voor al de inspanningen die hij 35 jaar lang voor de Algemene wet bestuursrecht (Awb) heeft verricht, de Scheltemalezing in het leven geroepen.

Studiemiddag over het conceptwetsvoorstel versterking waarborgfunctie Awb

Ministerie van BZK Turfmarkt 147, Den Haag, Nederland

Het conceptvoorstel voor een Wet versterking waarborgfunctie Awb is op 1 februari 2024 in internetconsultatie gegaan. De consultatie loopt tot en met 31 juli 2024. Het conceptwetsvoorstel heeft tot doel de dienstverlening door de overheid te verbeteren, het maatwerk en

VAR-jaarvergadering 2024 over ‘Toetsing door de bestuursrechter’