Symposium ‘Voortbouwen op het wetenschappelijk werk van Ben Schueler’

Academiegebouw Universiteit Utrecht Domplein 29, Utrecht, Nederland

Op donderdagmiddag 29 februari 2024 wordt een symposium georganiseerd waarin het wetenschappelijk werk van Ben Schueler centraal staat. De organisatie is in handen van de VAR, de Universiteit Utrecht, de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State en de Vereniging voor

Scheltemalezing 2024: dromen voor het bestuursrecht

Wijnhaven Den Haag Turfmarkt 99, Den Haag, Nederland

Bij het afscheid van Michiel Scheltema als regeringscommissaris voor de algemene regels van bestuursrecht is, als dank voor al de inspanningen die hij 35 jaar lang voor de Algemene wet bestuursrecht (Awb) heeft verricht, de Scheltemalezing in het leven geroepen.

VAR-jaarvergadering 2024

Jaarbeurs Utrecht Jaarbeursplein, Utrecht, Nederland

Het onderwerp van de preadviezen voor de VAR-jaarvergadering 2024 is: 'Toetsing door de bestuursrechter'. Preadviezen worden geschreven door Jerfi Uzman (Universiteit van Amsterdam), door Jo-Anne Nijland (Robin advocaten), Tim Boesman (Rechtbank Rotterdam) en Theo Schelfhout (tot begin dit jaar Rechtbank

Jonge onderzoekersdag bestuursrecht