Tilburgse pleitwedstrijd

Op woensdag 19 mei aanstaande vindt de finale van de Tilburgse ‘VAR-pleitwedstrijd’ plaats. Vijf studenten hebben gezamenlijk één beroepschrift en twee verweerschriften geschreven, naar aanleiding van een casus over een schuur die wordt gebruikt voor een bed-and-breakfast en de huisvesting van arbeidsmigranten.

Op 19 mei strijden de studenten tegen elkaar, tijdens zittingen waar zij hun pleitvaardigheden aan een deskundige jury tonen. De twee beste studenten gaan door naar de grote finale, een zitting naar aanleiding van een verzoek om voorlopige voorziening. De finalisten krijgen precies een uur voor het bestuderen van de casus. U merkt dat strak wordt vastgehouden aan de structuur van de pleitwedstrijd die van 1991 tot en met 2019 jaarlijks door de VAR is georganiseerd, en vanaf 2022 weer jaarlijks door de VAR zal worden georganiseerd.

Belangstellenden kunnen de verrichtingen van de studenten tijdens de grote finale, tussen ongeveer 13.45 uur en 15.00 uur, volgen door middel van een live stream. Wie een bericht stuurt naar var@minbzk.nl, ontvangt op 19 mei een link. Klikken op de link staat garant voor een uur bestuursrecht op niveau.