VAR-studiemiddag: De bestuursrechtelijke zitting nieuwe stijl

Op 10 juni 2011 vond een goed bezochte studiemiddag plaats over “De bestuursrechtelijke zitting nieuwe stijl”.

Sprekers die middag waren prof.mr. dr. A.T. (Bert) Marseille (universitair hoofddocent in Groningen en bijzonder hoogleraar Empirische bestudering van het bestuursrecht in Tilburg), mr. P.K. (Peter) Nihot (rechter/sectorvoorzitter bij de rechtbank Utrecht en projectleider van het project “Nieuwe zaaksbehandeling”), mr. R.W.L. (Ruurd) Koopmans, directeur Juridische Zaken bij de SVB en mr.dr. B.J.P.G. (Bart) Roozendaal, advocaat bij AKD te Breda.

Tijdens de studiemiddag kwamen het pilotproject “differentiatie van werkstromen”, waarin met alternatieve behandelwijzen is geëxperimenteerd, en de inzichten die dat heeft opgeleverd aan bod, alsook de ontwikkelingen in de toekomst. Ook werden vanuit de praktijk de nodige kritische kanttekeningen geplaatst bij de ontwikkelingen. Een verslag van de studiemiddag verscheen in het Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht (2011/8, nr. 35).

Bron afbeelding: Franklin Heijnen